یخچال یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین لوازمی است که در هر خانه‌ای وجود دارد. در بازار فعلی که تنوع برند و مدل بسیار زیاد است و هر روز ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری به محصولات اضافه می‌شود انتخاب یخچال مناسب سخت است. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که با توجه به نیاز، بودجه و فضای آشپرخانه‌تان بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

1-  میزان بودجه‌تان را تعیین کنید.
همگی ما برای خرید وسایل و لوازمی که نیاز داریم باید در درجه اول بودجه مشخصی را تعیین کنیم. بنابراین برای خرید یخچال هم باید همین کار را انجام دهید و وقتی بودجه‌تان را مشخص کردید هرگز بیشتر از آن خرید نکنید. چون وقتی با تنوع زیاد محصولات و امکانات وسوسه کننده آن‌ها مواجه می‌شویم؛ سردرگم می‌شویم و به خودمان می‌آییم و می‌بینیم خیلی بیشتر از بودجه تعیین شده خرید کرده‌ایم.

2- نوع یخچال موردنظرتان را انتخاب کنید.
ابتدا بسته به مدل آشپرخانه و بعد نسبت به نیاز خانواده‌تان نوع یخچال موردنظرتان را انتخاب کنید. مثلا بررسی کنید و ببینید نسبت به تعداد اعضای خانواده‌تان چه مقدار مواد غذایی خریداری می‌کنید. برای این منظور یه جدول راهنما هم وجود دارد که کمک می‌کند متوجه شوید بسته به تعداد اعضای خانواده‌تان به چه حجم یخچالی نیاز دارید که در ادامه آن را می‌بینید:
تعداد افراد خانواده حجم توصیه شده یخچال :
1 تا 2 نفر 250 تا 380 لیتر
3 تا 4 نفر 350 تا 530 لیتر
بیش از 5 نفر 440 لیتر به بالا

3- حتما به برچسب انرژی دقت کنید. 
برچسب انرژی همان کاغذی است که روی همه محصولات الکترونیکی قرار دارد و اطلاعات مهمی را از قبیل شرکت سازنده دستگاه، مدل و میزان انرژی مصرفی را به ما نشان می‌دهد.
حرف A روی برچسب انرژی که به رنگ سبز پررنگ است، به این معنی است که دستگاه کمترین میزان مصرف انرژی را دارد و از لحاظ کارایی هم انتخاب خوبی است. اما حرف G نمایانگر بالاترین میزان مصرف انرژی است که به رنگ قرمز پررنگ بوده و مسلما آن دستگاه از کارایی کمتری هم برخوردار است.

4 – چطور یک یخچال خوب انتخاب کنیم؟
اکنون به کلیدی‌ترین بخش ماجرا رسیدیم. کارایی یخچال که مشخص است اما تفاوت در امکانات جانبی است که برندهای مختلف روی محصولات خود اعمال کرده اند که همین مسئله در مورد برندهای خارجی و ایرانی هم صادق است.
این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی در کشور عزیزمان برندهای داخلی از لحاظ کیفیت قطعات اصلی چیزی از برندهای خارجی کم ندارند و از طرف دیگر بخاطر گارانتی، خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات جانبی و تعمیرات آن‌ها به مراتب مقرون به صرفه‌تر از نمونه های خارجی هستند. همچنین نمی‌توانیم از این حقیقت چشم‌پوشی کنیم که برندهای داخلی عمر قابل توجهی هم دارند. پس وقت آن رسیده که دیگر با این باور غلط خداحافظی کنیم که همیشه برندهای خارجی بهتر از محصولات داخلی هستند!

5- از گارانتی و خدمات پس از فروش غافل نشوید. 
یکی از مهم‌ترین خدمات کارخانه‌های تولید لوازم خانگی «خدمات پس از فروش» است که تضمین کننده کیفیت محصولات است. بنابراین زمانی که می‌خواهید یخچال موردنظرتان را خریداری کنید به گارانتی و خدمات پس از فروش توجه ویژه داشته باشید؛ تا از هر جهت خیال‌تان راحت باشد که در صورت بروز هر مشکلی در کمترین زمان ممکن آن مسئله مرتفع خواهد شد.
در انتها امیدواریم که مقاله فوق به شما کمک کرده باشد تا بتوانید برای خرید یخچال بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *